poniedziałek, 23 kwietnia 2018

EWANGELIA w/g św. JANA 10, 22 - 30



Moje owce słuchają mojego głosu 
10.22 Obchodzono wtedy w Jerozolimie uroczystość Poświęcenia Świątyni. Było to w zimie. 23 Jezus przechadzał się w świątyni, w portyku Salomona. 24 Otoczyli Go Żydzi i mówili do Niego: «Dokąd będziesz nas trzymał w niepewności? Jeśli ty jesteś Mesjaszem, powiedz nam otwarcie!» 25 Rzekł do nich Jezus: «Powiedziałem wam, a nie wierzycie. Czyny, których dokonuję w imię mojego Ojca, świadczą o Mnie. 26 Ale wy nie wierzycie, bo nie jesteście z moich owiec. 27 Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną, 28 a Ja daję im życie wieczne. Nie zginą na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. 29 Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. i nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. 30 Ja i Ojciec jedno jesteśmy».


🙏🙏🙏

Od odpowiedzi na pytanie: Kim jest Jezus? zależy stopień zaangażowania się w to, co głosi. Żydzi są zakłopotani. Widzą znaki, widzą Nauczyciela, ale wszystko jest inne, niż się spodziewali. Owce słuchają głosu pasterza, znają go, idą za pasterzem. Wątpliwości pojawiają się na rozstaju dróg, zmuszają do podjęcia decyzji. Wiara nie będzie się rozwijała, jeśli nie będzie podejmowany ciągle na nowo trud wyboru.
o. Tomasz Zamorski OP, "Oremus" Okres Wielkanocny 2009, s. 96

🙏🙏🙏
„Jak długo jeszcze będziesz nas trzymał w niepewności?” (J 10, 24). To pytanie oddaje stan ducha osób, które zmagają się z wyborem drogi życiowej lub stoją przed koniecznością rozeznania woli Bożej i podjęciem ważnej decyzji. „Powiedz nam otwarcie” – zdają się domagać od Boga co poniektórzy. Wydaje im się, że gdyby Bóg zostawił im w nocy na lodówce karteczkę z konkretnym poleceniem, że mają zrobić to lub tamto, to byliby szczęśliwi. Czasem takie osoby oczekują, że w rolę Boga wcieli się duszpasterz lub spowiednik. „Niech mi ksiądz powie, co mam robić”. Takie podejście do problemu rozeznania duchowego jest błędne. Ani Bóg, ani ktokolwiek inny za nas nie zdecyduje. Po to mamy wolną wolę, rozum i dary Ducha Świętego, byśmy dokonywali wyborów i byli za nie odpowiedzialni.
Panie Jezu, należę do Twojej owczarni. 
Pragnę być posłuszny Tobie, słuchać Twego głosu i iść za Tobą.
www.edycja.pl
 „Ewangelia 2018”
Autor: O. Jarosław Krawiec OP
Edycja Świętego Pawła


1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Panie Jezu, należę do Twojej owczarni.
Pragnę być posłuszny Tobie, słuchać Twego głosu i iść za Tobą.