środa, 18 kwietnia 2018

EWANGELIA w/g św. JANA 6,44 - 51




Chleb żywy, który zstąpił z nieba 
6. 44 Nikt nie może przyjść do Mnie, jeżeli go nie pociągnie Ojciec, który Mnie posłał; Ja zaś wskrzeszę go w dniu ostatecznym. 45 Napisane jest u Proroków: Oni wszyscy będą uczniami Boga. Każdy, kto od Ojca usłyszał i przyjął naukę, przyjdzie do Mnie. 46 Nie znaczy to, aby ktokolwiek widział Ojca; jedynie Ten, który jest od Boga, widział Ojca. 47 Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto [we Mnie] wierzy, ma życie wieczne.
48 Ja jestem chlebem życia. 49 Ojcowie wasi jedli mannę na pustyni i pomarli. 50 To jest chleb, który z nieba zstępuje: Kto go je, nie umrze. 51 Ja jestem chlebem żywym, który zstąpił z nieba. Jeśli ktoś spożywa ten chleb, będzie żył na wieki. Chlebem, który Ja dam, jest moje ciało, [wydane] za życie świata». 


🙏🙏🙏

W dzisiejszym pierwszym czytaniu, Bóg w cudowny i bardzo wyraźny sposób kieruje krokami diakona Filipa. Przemawia do niego anioł, prowadzi go mocą Ducha Świętego. Być może jeszcze większym cudem, choć bardziej ukrytym, jest działanie Boga w sercu etiopskiego dworzanina. Nosi on w sobie głód słowa Bożego, tęsknotę, która nie rodzi się w nas, jeśli nie pociągnie nas Ojciec. Pozwólmy zamieszkać jej teraz w naszych sercach, niech otworzy nasze uszy na Boże słowo i pociągnie nas ku Temu, który jest prawdziwym Chlebem życia.
Ks. Michał Kozak MIC, "Oremus" kwiecień 2010, s. 68

🙏🙏🙏

W starym benedyktyńskim klasztorze wzniesionym w górach (Aubrac) odnaleziono dzwon. Zakonnicy bili w niego każdego zimowego wieczoru, aby przywołać wszystkich pielgrzymów. Dzwon pomagał odnaleźć szlak tym, których w drodze zaskoczył mrok, śnieg czy mgła, wskazywał kierunek zagubionym, którzy z jakiegokolwiek powodu zeszli z właściwej drogi. Skoro życie ludzkie jest wędrowaniem, to nie uda się człowiekowi dojść do celu, jeśli nie zostanie wpierw pociągnięty do niego przez Boga. Na wędrowców w Aubrac czekali gościnni mnisi. A na nas czeka Jezus, który troszczy się o zdążających do Niego pielgrzymów. Dlatego daje nam pokarm na życie wieczne – Chleb, którym jest Jego Ciało.
Jezu Chryste, Ty dałeś słowo, że jeśli będę spożywał Twoje Ciało, Chleb życia wiecznego, nie zaznam śmierci. Proszę Cię, umocnij moją wiarę, bym nigdy nie wątpił, że podczas każdej Komunii św. spełnia się ta obietnica.
www.edycja.pl
„Ewangelia 2018”
Autor: O. Jarosław Krawiec OP
Edycja Świętego Pawła


Brak komentarzy: