wtorek, 17 kwietnia 2018

EWANGELIA w/g św. JANA 6,35 - 40


Każdy, kto wierzy w Syna Bożego, ma życie wieczne, 
a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym.

6. 35 Odpowiedział im Jezus: «Ja jestem chlebem życia. Kto do Mnie przychodzi, nie będzie łaknął; a kto we Mnie wierzy, nigdy pragnąć nie będzie. 36 Powiedziałem wam jednak: Widzieliście [Mnie], a przecież nie wierzycie. 37 Wszystko, co Mi daje Ojciec, do Mnie przyjdzie, a tego, który do Mnie przychodzi, precz nie odrzucę, 38 ponieważ z nieba zstąpiłem nie po to, aby pełnić swoją wolę, ale wolę Tego, który Mnie posłał. 39 Jest wolą Tego, który Mnie posłał, abym nic nie stracił z tego wszystkiego, co Mi dał, ale żebym to wskrzesił w dniu ostatecznym. 40 To bowiem jest wolą Ojca mego, aby każdy, kto widzi Syna i wierzy w Niego, miał życie wieczne. a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym».

🙏🙏🙏

Bóg Ojciec oddał Synowi cały świat. Życie doczesne i wieczne każdego człowieka naszej błękitnej planety jest w Jego rękach. Nakazał też Synowi, aby nie stracił nikogo z tych, których odkupił. Syn wypełnia wiernie tę wolę Ojca, dlatego możemy być spokojni o nasze życie, doczesne i wieczne. Jezus nas nie zgubi, jeśli tylko my pozwolimy Mu się odnaleźć. Każda nasza Msza święta, modlitwa, kontakt ze Słowem Bożym są wyrazem naszej współpracy z darem Bożej łaski uświęcającej. Ta łaska uwidacznia się przez naszą wiarę w Syna Bożego.
o. Wiesław Dawidowski OSA, "Oremus" kwiecień 2011, s. 79

🙏🙏🙏

Historia z Ukrainy: „Poszłam kupić chleb. Okazało się, że dziś nie trzeba za niego płacić. Za wszystkie bochenki chleba leżące na sklepowych półkach zapłacił jakiś mężczyzna. W ten sposób uczcił swojego zmarłego tatę. Ktoś stawia butelkę wódki kolegom, a ktoś inny myśli o duszy… Pomyślałam, jakim wspaniałym człowiekiem musiał być ten ojciec, skoro wychował takiego syna”. Jezus mówi o sobie: „To ja jestem chlebem życia” (J 6, 35).
Panie Jezu, dziękuję za łaskę wiary. Dziękuję za wszystkich ludzi, Twoich świadków, których postawiłeś na drodze mojego życia, by wskazywali mi Ciebie. Dziękuję za życie wieczne otrzymywane w sakramencie Eucharystii.
www.edycja.pl
„Ewangelia 2018”
Autor: O. Jarosław Krawiec OP
Edycja Świętego Pawła


Brak komentarzy: