niedziela, 29 kwietnia 2018

EWANGELIA w/g św. JANA 14,21 - 26



Duch Święty nauczy was wszystkiego

Miłość objawiona
1421 Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie». 22 Rzekł do Niego Juda, ale nie Iskariota*: «Panie, cóż się stało, że nam się masz objawić, a nie światu?» 23 W odpowiedzi rzekł do niego Jezus: «Jeśli Mnie kto miłuje, będzie zachowywał moją naukę, a Ojciec mój umiłuje go, i przyjdziemy do niego, i będziemy u niego przebywać. 24 Kto Mnie nie miłuje, ten nie zachowuje słów moich. A nauka, którą słyszycie, nie jest moja, ale Tego, który Mnie posłał, Ojca.
Posłannictwo Ducha. Pokój
25 To wam powiedziałem przebywając wśród was. 26 A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy* i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem.

🙏🙏🙏
Cuda dokonywane przez Apostołów nie polegają przede wszystkim na uzdrowieniach. Gdyby tak było, słusznie można by ich nazywać uzdrowicielami. Cuda polegają na tym, że Bóg pokazuje, kto jest dla Niego najważniejszy: kaleka o bezwładnych nogach, który dla nikogo nic już nie znaczył i był przegrany społecznie. Bóg nie objawia się światu w ogólności, lecz tym, dla których ten nic nieznaczący człowiek staje się najważniejszy. Bóg zamieszkuje w sercu tego, kto kocha jak On.
O. Andrzej Kuśmierski OP, "Oremus" kwiecień-maj 2007, s. 123

🙏🙏🙏

Duch Święty nie obdarza już natchnieniem świętych autorów w taki sposób, jak czynił to niegdyś, gdy powstawała Biblia. To, co miało być powiedziane o Chrystusie, zostało napisane. Dziś dzięki działaniu Ducha Świętego odczytujemy te słowa w Kościele, starając się, by przemieniały nasze życie. Dlatego Jezus, mówiąc o miłości, wiąże ją z zachowywaniem przykazań. Wiara chrześcijańska nie jest bowiem teorią, ale zasadą życia. Jeśli kochasz Chrystusa, to żyjesz Jego Ewangelią. Jeśli ją kwestionujesz, próbujesz opowiedzieć po swojemu. Nie przejmujesz się nią. Wówczas Twoja miłość do Boga staje się jedynie życzeniem, a nie rzeczywistością.
Duchu Święty, pomóż mi budować w moim życiu jedność między tym, w co wierzę, a tym, jak żyję. Oby Twoje słowo, Panie, było wzorem dla mojego życia.
www.edycja.pl
„Ewangelia 2018”
Autor: O. Jarosław Krawiec OP
Edycja Świętego Pawła



Brak komentarzy: